Hemmottelua Oulun Radisson Blu -hotellissa

Yhteistyössä hotelli Radisson Blu:n kanssa

Pääsimme miehen kanssa irrottautumaan arjesta marraskuisena viikonloppuna, kun yövyimme Oulun uudistetussa Radisson Blu -hotellissa. Hotellilla on pitkä historia, ja nyt uudistuksen jälkeen se avautui syyskuussa. Jotkut ystävänikin ovat jo sinne staycationille ehtineet!

Saimme tilavan panoraama-näköalalla olevan huoneen hotellin ylimmästä eli kahdeksannesta kerroksesta. Hotellinjohtaja oli muistanut tervetulokortilla, jonka ohesta löytyi ihania tarjoiluja. Vaahtokarkkeja, käsin tehtyä oululaista suklaata, kuivattuja hedelmiä, marjoja ynnä muuta. Vedenkeittimen lisäksi huoneessa oli oikea kahvikone, joten minäkin pääsin heti ensimmäisenä kahvittelemaan nojatuoliin.

Kävimme taloksi ja tutustuimme huoneeseen. Hotellissa on panostettu sänkyihin, jonka kyllä huomasi. Luksusleveä ja muotoutuva peti takasi hyvän levon. Myös televisio oli iso, joten senkin parissa aika kuluu.

Iltapäivän ohjelmassa oli ruokailu hotellin alakerran Bistro MESUssa. Saimme mukavan rauhallisen pöydän. Minulle oli suositeltu pastaa, joten otin sitä jättiläisrapujen kera. Mies taas kiinnostui kananpoika-pekoni -briossista. Molemmat olivat hyviä ja maistuvia valintoja! Bistron palvelu oli ystävällistä ja nopeaa.

Hotellista olisi löytynyt kuntosali, mutta kävimme sen sijaan tutustumassa Blu Loungeen. Sieltä löytyi mukavia istumapaikkoja sekä pientä purtavaa kahvin ja muiden virvokkeiden kanssa. Sisäänpääsy loungeen kuuluu ylempiin huoneluokkiin. Ylipäätäänkin hotellissa oli rauhallinen ja viihtyisä ilmapiiri.

Tämän jälkeen hotellihuoneen sauna vetikin jo puoleensa. Saunan lämpiämistä odotellessa nautimme myöskin tervetuliaisiksi olleen italialaisen kuohuviinin. Sauna oli näppärä lämmittää ja löylyt olivat sopivat.

Kaiken kaikkiaan päivä oli rentouttava ja virkistävä. Illalla oli mukava seurata kaupungin menoa ikkunasta. Muhkea sänky takasi hyvät yöunet. Aamulla oli sitten aika suunnata ravintola Toivoon aamiaiselle.

Aamiaisella oli kaikkea mitä piti ja paljon ekstraakin. Muun muassa tyrnishotit olivat kiva aamun aloitus. Isossa ravintolassa ei ollut tungosta. Kahvi tuotiin kannussa suoraan pöytään.

Aamiaisen jälkeen kävimme vielä hotellin ympäristössä kävelyllä. Reittivaihtoehtoja olisi ollut paljon. Kiersimme vähän matkaa jokivartta ja siitä kirjaston sekä teatterin kupeesta torin kautta takaisin.

Oulussa on paljon tekemistä ja näkemistä. Itselle se on tuttu paikka, mutta suosittelen kauempaakin tulevia viipymään siellä. Helsingistäkin lentää tunnissa Ouluun, joten sinne on yllättävänkin helppo tulla.

Parasta tässä hotelliviikonlopussa oli se, että hotellissa todella viihtyi ja aika kului ilman sen kummempaa ohjelmaa. Ei tarvinnut lähteä mihinkään, kun tarkoitus oli nauttia ja rentoutua. Aika romanttiset puitteetkin hotelli tarjosi meille. Radisson Blu onkin hotelli, joka tekee kaiken mahdolliseksi!